خانه | خبر | اخبارایران

"شرط آیت‌الله خامنه‌ای برای شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات"

سه شنبه, 1390-09-15 02:51
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله محمدرضا مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان رهبری می‌گويد آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی حضور اصلاح‌طلبان را در انتخابات به "اقرار به اشتباه" مشروط کرده است.

 

به گزارش تارنمای خبرآنلاين، آيت‌الله مهدوی کنی در گفت‌وگو با مجله پاسدار اسلام افزود: "(آيت‌الله خامنه‌ای) می‌گويد هرکس آمد و گفت من اين اصول و قانون اساسی و انقلاب و اسلام و رهبری را قبول دارم، حتی اگر اختلاف سليقه با من هم دارد، نبايد از انقلاب طرد شود."

مهدوی کنی همچنين گفته است: "از (آيت‌الله خامنه‌ای) پرسيديم اصلاح‌طلب‌ها چطور؟ گفتند اگر آمدند و اقرار به اشتباه کردند، مسأله‌ای نيست، ولی نه اينکه بگويند ما می‌خواهيم بياييم در انتخابات و از نان پخته شده استفاده کنيم. بيايند و بگويند ما در برهه‌ای اشتباه کرديم و حالا هم فهميده‌ايم و ديگر نمی‌خواهيم آن اشتباهات را تکرار کنيم."

ظاهراً اشاره رهبر جمهوری اسلامی به مواضع اصلاح‌طلبان در انتخابات بحث‌انگيز رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران است که دولت و نهادهای نظامی و امنيتی را به "تقلب و دخالت در نتيجه آرا" متهم کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای: اصلاح‌طلبان بيايند و بگويند ما در برهه‌ای اشتباه کرديم و حالا هم فهميده‌ايم و ديگر نمی‌خواهيم آن اشتباهات را تکرار کنيم

چندی پيش صولت مرتضوی، رئيس ستاد انتخابات ايران نيز گفت: "کسی اعلام نکرده و خط و نشانی نکشيده که اصلاح‌طلبان حق ورود به انتخابات ندارند. ما می‌گوييم هنجارشکنان، قانون‌شکنان و کسانی که واجد صلاحيت نيستند نمی‌توانند شرکت کنند."

به گفته وی "احزاب منحله مانند مجاهدين و مشارکت و افراد وابسته به حزب‌های منحله، طبق قانون نمی‌توانند کانديدا شوند."

در همين حال شماری از اصلاح‌طلبان نيز اعلام کرده‌اند در انتخابات مجلس شرکت نمی‌کنند. به گفته آن‌ها انتخابات در ايران "آزاد و سالم" نيست.

محمد خاتمی، رئيس‌جمهوری پيشين ايران و از رهبران اصلاح‌طلبان نيز تاکنون چندين بار "آزادی زندانيان سياسی و ايجاد فضای آزاد برای احزاب، پايبندی مسئولان به قانون اساسی و برگزاری انتخاب آزاد و سالم" را به‌عنوان شروط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس نهم اعلام کرده است.

نهمين دوره انتخابات مجلس ايران ۱۲ اسفند سال جاری خورشيدی در سراسر ايران برگزار می‌شود.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

پس از فردا باید منتظر استغفار-ناله های خاتمی و شرکا در سخنرانی های آقایان باشیم.

یعنی ما اینقدر بیشرفیم!!!؟؟؟ شاید اینطور باشد اما من نیستم. من یک ذره شرف دارم.

ببین اغا خامنه ای تو اطلاح طلبان دیده که فهمیده اینقدر بی شرف توشون هست که بیان بگن غلط کردیم بالاخره اصلاح طلبی یعنی اینکه ببینیم ااغا شما چقدر میتونی اجازه بدی همون بسه بیشتر نمیخوایم بعدشم یکم از اون ته مونده های لقمه هاتم به ما بده

خاتمی گ...خوردم نامه را دارد می نویسد. میگی نه ببین!

حتي اگر نامه فدايت شوم هم براي اصلاح طلبان بنويسند ،ديگر نتيجه ندارد،چون فرصت تمام شده است.مسئله اصلاحات فراتر از قضيه انتخابات است كه چند نفر اصلاح طلب به مجلس بروند يا نروند.{آقاي موسوي خوييني ها)

بعضي از مهمانان ،چون در محيط استبداد رشد كرده اند خيلي شبيه ملوكشان شده اند .ما بايد ياد بگيريم كه امت فحاش نباشيم و با مخالفان و منتقدان خود با ادب صحبت گنيم.زنده باد مخالف من.

برادر بيا تا دير نشده و مملکت را بيشتر از اين به باد ندادی از خلافت صرفنظر کن و برو دنبال کارت ! !

افتخار اين مجلس و خلافت و وزارت براي شما برادران....

مگر مملکت فقط مال توست ؟ !
تمام ايرانيان که اجدادشان متعلق به آن آب و خاک است بدون هيچ اجازه از کسي حق انتخاب کردن و انتخاب شدن براي اداره مملکتشان دارند.....

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما