خانه | خبر | اخبارایران

اعدام دو مرد در زندان ساری

شنبه, 1390-06-19 13:45
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

دو مرد صبح امروز شنبه ۱۹ شهریور ماه به اتهام «قاچاق مواد مخدر» در ساری اعدام شدند. با به دار آویخته شدن این دو مرد، آمار اعدام‌هایی که در شهریور ماه جاری از سوی مقامات رسمی ایران تایید شده به ۱۲ نفر رسید. 

 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسدالله جعفری، دادستان مرکز استان مازنداران با اعلام این خبر گفت که این دو مرد به اتهام «حمل، نگهداری و در معرض فروش قراردادن مجموعا چهار کیلو مواد مخدر از نوع هروئین» دستگیر شده بودند. 
 
به گفته وی این حکم پس از «رسیدگی قضایی و تشریفات آیین دادرسی و قطعی شدن حکم» صبح امروز در محوطه زندان ساری اجرا شده است. 
 
اعدام این دو مرد در حالی است که ۱۵ شهریور ماه جاری  نیز چهار مرد به اتهام «حمل و نگهداری» مواد مخدر در زندان کرمان به پای چوبه دار رفتند. 
 
به گزارش ایسنا «حمید. ک» به اتهام خرید و فروش ۲۰۰ کیلوگرم تریاک و سوابق کیفری، «قاسم. ب» به اتهام حمل ۴۴ کیلوگرم هروئین، «حسین. ج» به اتهام حمل ۹۶ کیلو و هشتصد گرم تریاک و سابقه محکومیت در خصوص خرید و حمل ۳۳ کیلوگرم شیره تریاک و «سیامک. م» به اتهام حمل و نگهداری ۳۰ کیلو و پانصد گرم کراک در زندان کرمان اعدام شدند. 
 
۱۳ شهریور ماه نیز در اهواز نیز شش نفر در اهواز به دارآویخته شدند. 
عبدالحمید امانت، سرپرست روابط عمومی دادگستری‌ خوزستان در یک نشستی خبری گفت که سه نفر از اعدام‌شدگان که از آن‌ها به نام اختصاری «م. ط»، «ط. ت» و «م. چ» نام برد، به استناد مواد ۱۰۸ و ۱۱۰ قانون مجازات اسلامی، به دلیل «ارتکاب به اعمال منکر و خلاف شرع» به اعدام محکوم شدند. 
این مواد از قانون مجازات اسلامی به لواط، رابطه جنسی دو مرد با یکدیگر اشاره دارد. 
 
وی گفت: «این سه‌نفر علاوه بر ارتکاب به اعمال ناپسند، مرتکب اعمال دیگری مانند آدم‌ربایی و سرقت مقرون به آزار هم شده بودند.» 
 
علاوه بر اعلام رسمی اعدام ۱۲ نفر در شهرهای ساری، کرمان و اهواز، چهار اعدام نیز در شهرهای ارومیه و قزوین از سوی برخی سایت‌های خبری گزارش شده که هنوز به تایید مقامات رسمی ایران نرسیده است
 
این مقام قضایی اتهام یکی دیگر از افراد اعدام شده به نام «ع. ح» را «حمل و نگهداری شش کیلوگرم و ۳۰۹ گرم هروئین» عنوان کرد و گفت دو مرد دیگر به نام‌های «ج. ن» و «الف. ش» به اتهام «تجاوز به عنف و سرقت» اعدام شدند. 
 
علاوه بر این موارد، چهار اعدام در شهرهای ارومیه و قزوین نیز از سوی برخی سایت‌های خبری گزارش شده که هنوز به تایید مقامات رسمی ایران نرسیده است. 
 
آژانس خبری موکریان نیز در تاریخ ۱۷ شهریور ماه جاری از اعدام سه نفر به نام‌های یونس، محی الدین و رشید - ق در زندان مرکزی ارومیه خبر داد. بنا به این گزارش این سه نفر از اعضای یک خانواده در ارومیه هستند و اتهام آن‌ها «جرائم مربوط به مواد مخدر» اعلام شده است. 
 
سایت هرانا نیز گزارش داده است که فردی به نام احسان شعبانی در تاریخ ۱۲ شهریور جاری در زندان قزوین به اتهام «جرائم مربوط به مواد مخدر» اعدام شده است. 
 
به گزارش سازمان عفو بین‌الملل ایران در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز پس از چین، بیشترین اعدام‌ها را در جهان به خود اختصاص داده است. 
 
عفو بین‌الملل در ژانویه ۲۰۱۱ خبر داد که در سال جدید میلادی هر هفته به طور میانگین ۲۰ نفر در ایران اعدام شده‌اند.
 
Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما