خانه | خبر | اخبارایران

بازداشت ۱۶ نفر در بازار تهران

دوشنبه, 1390-06-07 15:51
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

اعتصاب در بازار تهران همچنان ادامه دارد و گزارش‌های رسیده حاکی از بازداشت دست‌کم ۱۶نفر از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز شنبه، پنج شهریور در بازار تهران است.

به گزارش کلمه، به نقل از یکی از ماموران نیروی انتظامی مستقر در بازار این افراد به اتهام « تحریک کسبه و بازاریان، هدایت آنها و سر دادن شعار» دستگیر شده‌اند.

صنف پارچه‌فروشان بازار تهران از نزدیک به یک ماه پیش در اعتراض به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده دست به اعتصاب زده‌اند و بازاریان این صنف اعلام کردند که تا زمان تحقق خواسته‌هایشان به اعتراض ادامه می‌دهند.

روز شنبه جاری نیز بازاریان در محوطه بازار بزرگ تهران راهپیمایی کردند و با رفتن به سوی بازار طلافروشان، بازار کفاشان و بازار پوشاک خواهان حمایت اصناف دیگر بودند. گفته می‌شود بسیاری از مغازه‌ها با خاموش کردن چراغ‌ و تعطیلی مغازه از راهپیمایان حمایت کردند.
 

قاسم نوده‌فراهاني، رييس شوراي اصناف كشور امروز، دوشنبه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت پیش‌شرط پیگیری خواسته‌های بازاریان، باز کردن مغازه‌هایشان است و در غیر این صورت راهی برای حل مشکلات‌شان وجود ندارد.

 

صنف پارچه‌فروشان بازار تهران از نزدیک به یک ماه پیش در اعتراض به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده دست به اعتصاب زده‌ و  اعلام کردند که تا زمان تحقق خواسته‌هایشان به اعتراض ادامه می‌دهند

وی با بیان اینکه پس از گفت‌وگو با نمایندگان صنف پارچه‌فروشان قرار بر این بود که مغازه‌ها باز شود، افزود: «شرط باز‌شدن مغازه‌ها انجام نشد و فرداي آن روز يك مغازه هم باز نشد و حتي آمدن يك نماينده و پيگيري خواسته‌ها نيز صورت نگرفت. »

رييس شوراي اصناف كشور با اشاره به تهديد مجلس نسبت به ابطال پروانه كسب اعتصاب‌کنندگان گفت: «مجلس مي‌تواند با ارائه يك لايحه اين كار را انجام دهد اما با تهديد موافق نيستم. »

قاسم نوده‌فراهاني، می‌گوید که در قانون نظام صنفي براي تعطيلي گروهي از مغازه‌ها در اعتراض به يك موضوع منع قانوني در نظر گرفته نشده است و تعطيلي مغازه‌هاي بنكداران پارچه تخلف صنفي نيست.

بازاریان تهران از تیر ماه سال گذشت نیز در اعتراض به سیاست‌های مالیاتی جدید دولت دست به اعتصاب زده بودند. دامنه این اعتصابات که از بازار طلا و پارچه تهران آغاز شده‌بود به شهرهای دیگر همچون تبریز و اصفهان نیز کشیده شده‌است.

Share this
Share/Save/Bookmark

با خارج كردن مجاهدين از ليست تروريستي فرصت يك قتل عام ديگر در عراق را سلب كنيد
http://www.petitionbuzz.com/petitions/delistpmoi
براي آشنايي بيشتر به اين صفحه فيس بوك مراجعه كنيد
http://www.facebook.com/supportashraf?sk=wall

در پاسخ به دوست بالایی که آب رو گل آلود و فرصت رو مناسب دونستند، ما حتما این کار رو خواهیم کرد، ولی قبلش آیا دوستان مجاهد از روشهای تروریستی که سالها در ایران به کار بستند علنا اعلام پشیمانی و ندامت کردند که بشه از لیست تروریستی خارجشون کرد؟

ملت ایران یک عمر در "وعده" زندگی بهتر "سوخت". ملت امارات ده سال زندگی بهتر را برای خود در دبی "ساخت".
فرهنگ مهدویت یعنی نشیتن و در انتظار ظهور اصلاحات سوختن و با سراب بهشت در توهم پیر شدن,

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما