خانه | خبر | اخبارایران

انتقاد تند «جبهه پايداری» به «جريان انحرافی» و ويژه‌نامه روزنامه ايران

شنبه, 1390-05-29 15:49
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

 «جبهه پايداری انقلاب اسلامی» با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد که با «جريان انحرافی» همراه و موافق نيست.

به گزارش منابع خبری ايران، «جبهه پايداری انقلاب اسلامی» که با مرکزيت آيت‌الله مصباح يزدی، روحانی با نفوذ حوزه علميه، عضو مجلس خبرگان رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام موجوديت کرده است، بيانيه‌ای در مورد مواضع خود منتشر نمود.

اين جبهه که از مردادماه جاری آغاز به‌کار کرده معتقد است «نگاه غير حزبی» دارد و در بيانيه خود اعضای خود را کسانی دانسته که «بر شعارهای شاخص» آيت‌الله خمينی، رهبر انقلاب ايران پای می‌فشارند.

اين جبهه در ادامه ويژگی اعضای خود نوشته است: «در فتنه ۸۸ مشارکت نداشته و يا فتنه را همراهی نکرده و يا با سکوت خود به استمرار آن کمک ننموده و موضع شفاف در مقابل فتنه داشته و جزء خواص بی‌بصيرت مردود نباشند و نيز با جريان انحرافی همراهی و موافقت نداشته باشند.»

حکومت ايران از اعتراضات پس از انتخابات جنجالی رياست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» نام می‌برد. «خواص بی‌بصيرت» نيز توصيفی است که گروهی از اصول‌گرايان حکومتی به کسانی چون اکبر هاشمی رفسنجانی نسبت می‌دهند که به اعتقاد آنان در برابر «فتنه» موضع روشن نداشته و سکوت کرده‌اند.

«جريان انحرافی» نيز اصطلاحی است که اصول‌گرايان منتقد دولت درباره اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران و هم‌فکران وی به کار می‌برند.

جبهه پايداری در بخش ديگری از بيانيه خود به انتشار ويژه‌نامه روزنامه ايران به نام «خاتون» که در مورد حجاب منتشر شده بود و در محافل سياسی حکومتی جنجال‌هايی برانگيخت؛ حمله کرد.

جبهه پايداری در مورد ويژه‌نامه «خاتون»: اين گروه حيات خود را تنها در پناه آشوب‌آفرينی می‌بيند

اين جبهه نوشت: «ضمن تقبيح انتشار مطالب شبهه‌ناک مندرج در اين ويژه‌نامه، به اطلاع می‌رساند فراتر از اهانت‌ها و مطالب انحرافی موجود در آن، هدف اصلی اين جريان، ايجاد اغتشاش و جلوگيری از به ثمر رسيدن تلاش‌های خدمتگزاران دلسوز و حقيقی دولت و ديگر ارکان نظام در سال جهاد اقتصادی است.»

جبهه پايداری با بيان اين‌که «اين گروه حيات خود را تنها در پناه آشوب‌آفرينی می‌بيند»، افروده است: «بی‌اعتنايی هوشمندانه به اين اقدامات در عين شناخت و تبيين منطقی مبانی انحرافی آن و تمرکز بر مسائل اصلی و پرهيز از مطالب فرعی در اين برهه از زمان، نقشه‌های تفرقه‌افکنانه اين جريان حاشيه‌ساز را نقش بر آب خواهد ساخت.»

ويژه‌نامه «خاتون» روزنامه ايران، روز شنبه ۲۲ مردادماه انتشار يافت و در آن مطالب و گفت‌وگوهايی در مورد حجاب منتشر گرديد.

مصاحبه مهدی کلهر، مشاور فرهنگی محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران، درباره چادر مشکی و سرمقاله ويژه‌نامه به قلم علی‌اکبر جوانفکر، سرپرست روزنامه ايران و مديرکل خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران (ايرنا) از جمله مطالب مناقشه‌برانگيز اين ويژه‌نامه بود که مورد انتفاد وب‌سايت‌های اصول‌گرايان مخالف دولت قرار گرفت.

دادستانی تهران همان روز به اتهام «جريحه‌دار کردن عفت و اخلاق عمومی» عليه روزنامه ايران اعلام جرم کرد و غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه نيز روز سه‌شنبه گذشته اعلام کرد روزنامه ايران در رابطه با انتشار ويژه‌نامه خاتون تخلف کرده است.

جبهه پايداری که در رابطه با انتخابات نهم مجلس ايران تشکيل شده است در بيانيه خود آورده است که «اين جبهه پرداختن بيش از حد نياز و زودهنگام به مسئله انتخابات را مصلحت نمی‌داند و معتقد است نبايد فضای کشور را بيش از حد انتخاباتی کرد» اما در همين حال افزوده است «در مقابل آرايش‌های سياسی با در نظر گرفتن صرفه و صلاح نظام به موقع اعلام نظر خواهد کرد.»

تشکيل «جبهه پايداری انقلاب اسلامی» و اعلام موجوديت رسمی آن موج جديدی از انتقادهای طيف‌های مختلف جريان اصول‌گرا عليه اعضای اين جبهه که عمدتاً متشکل از حاميان سرسخت محمود احمدی‌نژاد و منتقدان و مخالفان جريان موسوم به انحرافی هستند را به دنبال داشته است.

اعضای اين جبهه از وحدت با ساير اصول‌گرايان و لزوم همبستگی گروه‌های مختلف اصول‌گرا سخن می‌گويند اما به نظر می‌رسد تشکيل اين جبهه گره اختلافات و تقابل ميان طيف‌های مختلف در اردوگاه اصول‌گرا را کورتر کرده است.

در همين حال کميته موسوم به ۸+۷ اصول‌گرايان با هدايت آيت‌الله مهدوی کنی، رئيس مجلس خبرگان، برای حضور در انتخابات مجلس تلاش می‌کند تا از انشعاب و پراکندگی بيشتر اصول‌گرايان جلوگيری کند.

چندی پيش ۱۹۰ نماينده اصول‌گرای مجلس ايران با صدور بيانيه‌ای از مواضع آيت‌الله مهدوی کنی برای ايجاد وحدت ميان طيف‌های مختلف جريان اصول‌گرا پشتيبانی کردند.

انتخابات آينده مجلس بيش از پيش به موضوع مهم محافل سياسی ايران، چه در ميان اصول‌گرايان و چه هواداران دولت و اصلاح‌طلبان تبديل می‌شود.

از سويی شرکت يا عدم شرکت اصلاح‌طلبان، با پشت سر گذاشتن رويدادهای انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، موضوع بحث‌هاست و از سوی ديگر پراکندگی ميان اصول‌گرايان مسائل تازه‌ای را ايجاد کرده است.

نهمين دوره انتخابات مجلس، روز جمعه ۱۲ اسفندماه امسال در ايران برگزار می‌شود.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما