خانه | خبر | اخبارایران

دادستان تهران رسانه‌ها را از انتشار «تيترهای غير واقعی» پرهيز داد

چهارشنبه, 1390-05-19 20:17
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

عباس جعفری دولت‌آبادی خطاب به رسانه‌ها گفت از انتشار تيترهايی که واقعيت ندارد خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از رسانه‌ها خواست تا «در مدار قانون» حرکت کنند.

جعفری دولت‌آبادی گفت: «ويژگی رسانه‌ها اين است که امروز، هم می‌توانند در خدمت حکومت‌ها باشند و هم در خدمت مردم.»

وی با بيان اين‌که در شرايط کنونی سرعت و تأثير رسانه‌ها افزايش يافته است، گفت: «رسانه‌ها هم می‌توانند فرصت و هم تهديد به شمار روند؛ فرصت از اين جهت که نظام را حفظ می‌کنند و تهديد نيز از اين جهت که اگر در اختيار بيگانگان قرار گيرند، تهديدی برای نظام به‌شمار می‌روند.»

دادستان تهران افزود: «انتشار تيترهايی مانند "تخريب ويلاها و نگرانی ميلياردرها"، "تجاوز دسته‌جمعی در کاشمر" و ... منطبق با قانون مطبوعات نيست.»

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات: خبرنگار کسی است که بتواند اخبار جامعه را به نحو احسن و از سر دلسوزی به مسئولان و از مسئولان به مردم منتقل کند و هوای مسئولان را هم داشته باشد

وی همچنين مثال ديگری زد و گفت: «انتشار اين خبر که ۸۰ درصد دختران دبيرستانی دوست‌پسر دارند، نادرست است. اين‌گونه اخبار اشکال دارد. رسانه‌ها نبايد از چهارچوب قانون خارج شوند. من به عنوان يک شهروند نمی‌توانم قبول کنم که ۸۰ درصد دختران دبيرستانی اين‌گونه باشند.»

جعفری دولت‌آبادی ضمن تأکيد بر اين‌که «انعکاس خبر به غير از پرده‌دری است»، گفت: «جمهوری اسلامی فضای خوبی را برای رسانه‌ها ايجاد کرده است.»

در روز سه‌شنبه، چهارم مردادماه جاری نيز که جلسه علنی مجلس ايران برای «بررسی امنیت اجتماعی و برخورد با اشرار» با شرکت وزیران کشور و دادگستری، دادستان کل کشور و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تشکیل شد، بيشتر مسئولان عوامل خارجی و رسانه‌ها را عامل ایجاد ناامنی اجتماعی در ایران معرفی کردند.

روز گذشته حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات نيز به مناسبت روز خبرنگار در ایران گفت: «خبرنگار کسی است که بتواند اخبار جامعه را به نحو احسن و از سر دلسوزی به مسئولان و از مسئولان به مردم منتقل کند و هوای مسئولان را هم داشته باشد.»

در نهمين رده‌بندی سالانه‌ سازمان گزارشگران بدون مرز از آزادی مطبوعات در جهان که با همکاری صدها تن از روزنامه‌نگاران و کارشناسان رسانه‌ها در مهرماه سال گذشته منتشر شد، ايران در پائين‌ترين رده جدول قرار گرفت.

جمهوری اسلامی ايران در اين جدول در رده ۱۷۵ (چهارمين کشور در انتهای رده‌بندی) قرار داشت در حالی که سال پيش از آن (۲۰۰۹) در رتبه ۱۷۲ بود و در سال ۲۰۰۸ نيز در رتبه ۱۶۶ قرار داشت.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

بابا جان آخه چقدر رسانه‌ها در مدار قانون ! (سانسور) عمل کنند؟
آيا تجاوز دسته جمعی به نواميس مردم اتفاق نيفتاده و تيتر غير واقعی بوده؟
مگر تو مسول وزارت سانسور و ارشاد هستی ؟ ؟!

مصلحی گفته :«خبرنگار کسی است که .....و هوای مسئولان را هم داشته باشد.» !!
چرا؟ مگر نبايد بيطرفانه به درج اخبار و نقد کجی های مقامات بخصوص در جاييکه هيچ نظارت و کنترلي وجود ندارد، بپردازد ؟ چيزي که همه جا از خبرنگاران انتظار ميرود...

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما