خانه | خبر | اخبارایران

آيت‌الله جنتی رئيس هيأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شد

شنبه, 1390-03-21 13:33
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

هيأت مرکزی نظارت بر انتخابات نهمين دوره مجلس ايران آيت‌الله احمد جنتی را به‌عنوان رئيس اين هيأت تعيين کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، در جلسه چهارم خردادماه شورای نگهبان، هيأت مرکزی نظارت بر انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی تعيين شدند.

اين هيأت متشکل از اعضای شورای نگهبان، آيت‌الله احمد جنتی، آيت‌الله محمد يزدی، محمدرضا عليزاده، عباس‌علی کدخدايی و همچنين محمدرضا ميرشمسی است.

بر اساس گزارش‌ها در نخستين جلسه هيأت مرکزی نظارت بر نهمين دوره انتخابات مجلس آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان، به‌عنوان رئيس آن برگزيده شد.

همچنين آيت‌الله محمد يزدی به‌عنوان نايب رئيس، محمدرضا ميرشمسی به‌عنوان دبير و عباس‌علی کدخدايی نيز به‌عنوان سخنگوی اين هيأت انتخاب شدند.

در جلسه‌های آينده، هيأت‌های نظارتی استان‌ها انتخاب خواهند شد.

نهمين دوره انتخابات مجلس، روز جمعه ۱۲ اسفندماه امسال در ايران برگزار می‌شود.

در انتخابات پرمناقشه دهمين دوره رياست جمهوری در سال ۸۸ هيأت مرکزی نظارت بر انتخابات هفت نفر بودند که همه اعضای جديد هيأت نظارت بر انتخابات نهم مجلس، به جز آيت‌الله محمد يزدی نيز جزو آن بودند.

پس از برگزاری انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری اعتراضات گسترده‌ای به نتايج آن در ايران صورت گرفت. مخالفان، حکومت را متهم می‌ساختند که در نتيجه انتخابات دست برده و محمود احمدی‌نژاد نامزد مورد نظر حاکميت را پيروز انتخابات معرفی کرده است. مقامات و نهادهای حکومتی، از جمله شورای نگهبان و هيأت نظارت بر انتخابات اين اتهامات را رد می‌کردند.

در اعتراضات معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری که چندين ماه به طول انجاميد، گروه کثيری بازداشت و روانه زندان‌ها شدند و ده‌ها نفر نيز جان خود را از دست دادند. حکومت ايران به اين اعتراضات «فتنه بيگانگان» لقب داده است.

روز گذشته آيت‌الله احمد جنتی در نماز جمعه تهران گفت: «يک عده‌ای دوباره همان کليد فتنه ۸۸ را می‌زنند و می‌خواهند مسأله تقلب را برای انتخابات مجلس مطرح کنند.»

جنتی با اشاره به انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران افزود: «در آن زمان آن‌ها دروغی گفتند، ديدند اثر نکرد، ولی باز هم به کارشان ادامه می‌دهند و می‌خواهند اعتماد منافقين، سلطنت‌طلبان و کمونيست‌ها را جلب کنند.»

حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران نيز از دستگيری «يک جاسوس» که به‌ دنبال تشکيل شبکه اجتماعی برای ايجاد اغتشاش در ايام انتخابات مجلس بود خبر داد.

وزير اطلاعات ايران گفت اين جاسوس با همکاری آمريکا و با «هزينه ميليون‌ها دلار» قرار بود دست به چنين اقدامی بزند.

حيدر مصلحی گفت: «فرد دستگيرشده از يکی از کشورهای همسايه به ايران آمده بود و آمريکايی‌ها می‌خواستند ميليون‌ها دلار هزينه کنند که همان شبکه اجتماعی انتخابات قبلی را برای انتخابات مجلس ايجاد کنند.»
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما