خانه | خبر | اخبارایران

بی‌خبری از وضعيت چند تن از اعضای خانواده‌ موسوی

جمعه, 1390-01-12 10:53
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

با وجود آن‌که چند تن از اعضای خانواده ميرحسين موسوی که در مراسم تشييع پيکر پدر وی بازداشت شده بودند آزاد شده‌اند، اما از وضعيت دستگيرشدگان ديگر خبری در دست نيست.

به گزارش تارنمای کلمه، در پی دستگيری‌های روز پنج‌شنبه ١١ فروردين‌ماه جاری در جريان مراسم تشييع پيکر ميراسماعيل موسوی، پدر ميرحسين موسوی از رهبران مخالفان دولت ايران، گروهی از بازداشت‌شدگان آزاد شده و چند تن ديگر همچنان در بازداشت به‌سر‌می‌برند.

روز گذشته تشييع جنازه پيکر ميراسماعيل موسوی، پدر ميرحسين موسوی با دخالت و حضور پرشمار نيروهای امنيتی نيمه‌تمام ماند و دست‌کم هفت نفر بازداشت شدند.

در اين مراسم نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی پيکر ميراسماعيل موسوی را با «فشار و تهديد و فرياد» به آمبولانس منتقل کرده و بردند. آن‌ها مردم حاضر در مراسم را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

علت بازداشت اعضای خانواده موسوی، «دخالت آن‌ها برای جلوگيری از ضرب و شتم مردم حاضر در مراسم تشييع» گزارش شده که به بازداشت خود آن‌ها منجر گرديد.

مأموران سپس برای تدفين پدر موسوی، پيکر وی را در فضايی امنيتی به بهشت زهرای تهران برده و در آن‌جا تحت تدابير شديد به خاک سپردند.

از بازداشت‌شدگان روز گذشته، وحيد موسوی، پسر ميرمحسن موسوی برادرزاده ميرحسين موسوی، جواد سليمی، داماد ميرحسين موسوی، و ميرحسن موسوی، پدر ابراهيم موسوی، از کشته‌شدگان دوران جنگ ايران و عراق؛ و علی موسوی، خواهرزاده ميرحسين موسوی که در ششم دی‌ماه ۱۳۸۸ در روز عاشورا کشته شد، آزاد شده‌اند.

اما ميرمحسن و ميراسماعيل، برادرزاده‌های مهندس موسوی، و مهدی موسوی، ديگر عضو اين خانواده، همچنان در بازداشت به‌سر می‌برند.

روز گذشته همچنين علی شکوری‌راد، نماينده مردم تهران در مجلس ششم و عضو جبهه مشارکت ايران اسلامی؛ و حجت‌الاسلام نوراللهيان، معاون وزير اطلاعات در زمان محمد ری‌شهری و از روحانيون فعال در ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران؛ در مراسم بازداشت شدند که هر دو پس از گذشت ساعاتی آزاد گرديدند.

تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفته است که تعداد بازداشت‌شدگان بيش از هفت تن می‌باشد.

در مراسم ديروز به ميرحسين موسوی اجازه شرکت نداده بودند اما او توانست شب قبل از مراسم با همراهی چندين مأمور امنيتی به خانه پدری خود رفته و با وی وداع کند. در اين ديدار زهرا رهنورد نيز حضور داشت.

ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد از ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ به‌طور کامل در بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند.

اين بازداشت در پی تظاهرات مخالفان حکومت ايران در روز ۲۵ بهمن صورت گرفت که طی آن دو جوان به‌نام‌های صانع ژاله و محمد مختاری کشته، ده‌ها نفر زخمی و نزديک به هزار نفر بازداشت شدند.

اين تظاهرات به دعوت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و به پشتيبانی از مردم مصر و تونس برگزار شد اما به دليل يورش مأموران امنيتی به تظاهرات ضددولتی تبديل گشت.

مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی نيز هم‌زمان با موسوی و رهنورد در بازداشت خانگی به‌سرمی‌برند.

پس از درگذشت پدر موسوی از سوی چهره‌های سياسی و مذهبی پيام‌های تسليتی منتشر شد. از جمله آن‌ها می‌توان به پيام تسليت اکبر هاشمی رفسنجانی، آيت‌الله موسوی اردبيلی، آيت‌الله بيات زنجانی، آيت‌الله سيد علی‌محمد دستغيب، خانواده آيت‌الله طالقانی، و همچنين سازمان‌ها و حزب‌هايی چون جبهه مشارکت، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی و سازمان دانش‌آموختگان ايران (ادوار تحکيم)، اشاره کرد.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

واقعا که شرم بر حکومت باد!

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما