خانه | خبر | اخبارایران

حمله مأموران امنيتی به مراسم تشييع پيکر پدر ميرحسين موسوی

پنجشنبه, 1390-01-11 12:08
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

تشييع جنازه پيکر ميراسماعيل موسوی، پدر ميرحسين موسوی با دخالت و حضور پرشمار نيروهای امنيتی نيمه‌تمام ماند. دست‌کم هفت نفر بازداشت شدند.

به گزارش تارنمای کلمه، امروز در محله درخونگاه واقع در جنوب تهران، محل زندگی ميراسماعيل موسوی، جمعيت انبوهی حضور يافته بودند تا پيکر وی را تشييع کنند.

ميراسماعيل موسوی پدر ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت ايران روز گذشته در منزل خود درگذشت.

در مراسم تشييع پيکر وی نيروهای امنيتی و لباس شخصی حکومت ايران نيز حضور چشمگيری داشتند.
 

بنا بر اين گزارش اين نيروها «جو امنيتی و پليسی بسيار سنگينی در مراسم ايجاد کرده بودند.» آن‌ها پس از آن‌که شرکت‌کنندگان به خيابان ۱۵ خرداد وارد شدند، پيکر ميراسماعيل موسوی را با «فشار و تهديد و فرياد» به آمبولانس منتقل کرده و بردند.

شرکت‌کنندگان نسبت به اين اقدام نيروهای امنيتی اعتراض کردند اما تلاش آن‌ها برای جلوگيری از آن نتيجه‌ای نداد.

با ادامه اعتراض‌ها مأموران به ضرب و شتم حاضران پرداخته و دست‌کم هفت نفر را بازداشت کردند.

علی شکوری‌راد، نماینده مردم تهران در مجلس ششم و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی؛ ميرحسن حبيبی موسوی، پدر علی حبيبی موسوی، خواهرزاده میرحسین موسوی که در ششم دی‌ماه ۱۳۸۸ در روز عاشورا کشته شد؛ سليمی، داماد ميرحسين موسوی و حجت‌الاسلام نوراللهیان، معاون وزیر اطلاعات در زمان محمد ری‌شهری و از روحانیون فعال در ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران؛ از بازداشت‌شدگان امروز هستند.

به جز علی شکوری‌راد که پس از دو سه ساعت در بیابان‌های اطراف بهشت زهرا رها شد، بقیه هنوز در بازداشت هستند.

همچنين حاضران در مراسم شاهد بردن دختر جوانی توسط نيروهای امنيتی بودند و هنوز از تعداد دقيق بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نيست.

 

تارنمای کلمه همچنين از بهشت زهرای تهران، گزارش داده است در حالی که پيکر میراسماعیل موسوی برای تدفین به بهشت زهرای تهران منتقل شده، پلیس ضد شورش و نیروهای امنیتی در آن‌جا نيز حضور پررنگی داشتند و فضای سنگین امنیتی، بهشت زهرا را به حالت نیمه‌تعطیل درآورد.

از سوی ديگر بر اساس خبر دريافتی برنامه مراسم ترحیم میراسماعیل موسوی که برای روز یک‌شنبه در نظر گرفته شده بود از سوی مقامات امنیتی لغو گرديد.

ميراسماعيل موسوی، پسرعمه جواد خامنه‌ای، از مجتهدان مشهد و پدر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر کنونی جمهوری اسلامی ايران بود و در دوران انقلاب ايران، آيت‌الله خامنه‌ای مدتی در خانه وی پناه داشته و در همين خانه که پدر ميرحسين موسوی جان سپرد، زندگی می‌کرد.

ميرحسين موسوی پيش از بازداشت هر هفته به ديدار پدر می‌رفت و هر روز تلفنی جويای حال‌ وی بود. وی در مدت حصر خانگی تنها يک بار با حضور نيروهای امنيتی به همراه زهرا رهنورد توانست پدر خود را ملاقات کند.

 

به گزارش تارنمای جنبش راه سبز (جرس) موسوی شب گذشته نيز در ميان مأموران امنيتی به خانه پدری رفت و با ميراسماعيل موسوی وداع گفت. مأموران امنيتی از اين ديدار با دوربين‌های مختلف فيلم‌برداری ‌کردند.

ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد از ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ به‌طور کامل در بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند.

 

اين بازداشت در پی تظاهرات مخالفان حکومت ايران در روز ۲۵ بهمن صورت گرفت که طی آن دو جوان به‌نام‌های صانع ژاله و محمد مختاری کشته، ده‌ها نفر زخمی و نزديک به هزار نفر بازداشت شدند.

اين تظاهرات به دعوت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و به پشتيبانی از مردم مصر و تونس برگزار شد اما به دليل يورش مأموران امنيتی به تظاهرات ضددولتی تبديل گشت.

 

مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی نيز هم‌زمان با موسوی و رهنورد در بازداشت خانگی به‌سرمی‌برند.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

شرمتان باد از جنازه یک انسان ٩٧ساله هم وحشت دارید - عالی خداوند عرش اعلی ای خداوند افیونی شربت شفندر خور یک دست هر کار بکنی به پای خدایگان بزرگ ارتشتاران سروش اریامهری نخواهی رسید تازه ان فلک برگشته با چشم گریان و دماغ اویزان ایران راترک کرد تورا نمیدانم ایا توان فرار را داری یا خیر ؟

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما