خانه | خبر | اخبارایران

استقلال، پرسپوليس را شکست داد

چهارشنبه, 1390-01-10 21:40
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

هفتادمين ديدار دو تيم پرطرفدار پرسپوليس و استقلال، با پيروزی آبی‌ها به پايان رسيد.

 

به گزارش خبرگزاری‌های ايران هفتادمين شهرآورد تيم‌های فوتبال استقلال و پرسپوليس در هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال ايران، با تک گل آرش برهانی در دقيقه ۴۳ به سود استقلال پايان يافت.

اين ديدار از ساعت ۱۷ امروز چهارشنبه به قضاوت محسن ترکی در ورزشگاه آزادی آغاز شد.

شهرآورد امروز با اين‌که در روزهای تعطيلی نوروز برگزار می‌شد نتوانست همچون ديدارهای پيشين دو تيم تماشاگران بی‌شماری را به ورزشگاه بکشاند و تنها نزديک به ۶۵ هزار نفر از آن استقبال کردند.

محسن ترکی سومين بار بود که پيکار دو تيم نامدار تهران را قضاوت می‌کرد. در سال‌های نه چندان دور به دليل حساس بودن اين شهرآورد از داوران خارجی برای قضاوت آن دعوت می‌شد.

شهرآورد ۷۰ با يک دقيقه سکوت به نشانه هم‌دردی با آسيب‌ديدگان زلزله و سونامی ژاپن آغاز شد.

دو تيم در اين ديدار فوتبال پاياپايی را به نمايش گذاشتند و صاحب موقعيت‌هايی نيز شدند اما اين استقلال بود که در دقيقه ۴۳ بازی با سانتر مهدی اميرآبادی از سمت چپ توسط آرش برهانی به گل دست پيدا کرد تا نيمه اول را با پيروزی به رختکن برود.

اين گل در حالی به ثمر رسيد که در نيمه نخست پرسپوليس در ۵۱ درصد زمان بازی توپ را در اختيار داشت.

در نيمه دوم پرسپوليس تهاجمی آغاز کرد و در همان آغاز صاحب موقعيت گل‌زنی شد. غلام‌رضا رضايی در سومين دقيقه بازی در ۴۵ دقيقه دوم با آن که محمد محمدی دروازه‌بان استقلال را نيز از پيش رو برداشت، ولی تعادل‌اش را از دست داد و نتوانست دروازه استقلال را باز کند.

در اين نيمه هر دو تيم و به‌ويژه پرسپوليس، موقعيت‌هايی را از دست دادند. فرهاد مجيدی از استقلال، مازيار زارع، غلام‌رضا رضايی، اميرحسين فشنگ‌چی، اشپيتم آرفی اهل آلبانی و وحيد هاشميان از پرسپوليس موقعيت‌های خوب خود را از دست دادند و نتيجه ديدار پرحاشيه دو تيم با پنج دقيقه وقت اضافی نيز تغييری نکرد.

در اين ديدار محسن ترکی به اميرحسين صادقی و مهدی اميرآبادی از تيم استقلال و حسين بادامکی از تيم فوتبال پرسپوليس کارت زرد نشان داد. بهتاش فريبا مربی تيم فوتبال استقلال نيز در دقايق پايانی اين ديدار توسط ترکی از روی نيمکت اخراج شد.

استقلال با اين پيروزی ۵۲ امتيازی شد و پس از سپاهان و ذوب‌آهن، دو تيم اصفهانی، در رده سوم جدول ليگ برتر فوتبال ايران قرار گرفتند.

پرسپوليس نيز که در ديدار رفت برابر استقلال يک بر صفر باخته بودند با ۴۴ امتياز همچنان در رده پنجم جدول رده‌بندی باقی ماند.

پرسپوليس: رحمان احمدی، سپهر حيدری، عليرضا نورمحمدی، سامان آقازمانی، حميد علی‌عسگر، حسين بادامکی، مازيار زارع، محمد نوری (وحيد هاشميان ۷۴)، امير حسين فشنگ‌چی (اشپيتم آرفی ۸۵)، هادی نوروزی، غلام‌رضا رضايی - سرمربی: علی دايی
 

استقلال: محمد محمدی، اميرحسين صادقی، حنيف عمران‌زاده، مهدی اميرآبادی، پژمان منتظری، کيانوش رحمتی، فرزاد آشوبی، ايمان مبعلی، هوار ملامحمد (اسماعيل شريفات۶۶)، آرش برهانی (سيد صالحی ۸۵)، فرهاد مجيدی (هادی شکوری ۸۹) ـ سرمربی: پرويز مظلومی
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما