خانه | خبر | اخبارایران

رهبر جمهوری اسلامی: انتظار همين رفتار را از هاشمی رفسنجانی داشتيم

پنجشنبه, 1389-12-19 16:10
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

آيت‌الله علی خامنه‌ای، در ديدار با اعضای مجلس خبرگان «رفتارهای توهين‌آميز» را «خلاف شرع» دانست و از اکبر هاشمی رفسنجانی قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران صبح امروز رئيس و اعضای مجلس خبرگان با آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران ديدار کردند.

در اين ديدار آيت‌الله خامنه‌ای در مورد انتخابات اخير هيأت رئيسه مجلس خبرگان اظهارنظر کرد و ضمن قدردانی از اعضای مجلس خبرگان، به‌ويژه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس پيشين مجلس خبرگان، گفت دشمنان جمهوری اسلامی انتظار داشتند ميان «خبرگان» اختلاف به‌وجود آيد اما با تدبير آنان اين مسئله به سود جمهوری اسلامی تمام شد.

وی با اشاره به رفتار هاشمی رفسنجانی در اين‌باره افزود: «با توجه به سابقه عقل و احساس مسئوليتی که هميشه در ايشان ديده‌ايم، انتظار همين رفتار را داشتيم.»
 

سه‌شنبه ۱۸ اسفند با کنار کشيدن اکبر هاشمی رفسنجانی از نامزدی رياست مجلس خبرگان، آيت‌الله محمدرضا مهدوی کنی با ۶۳ رأی موافق برای دو سال به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.
 

در دو هفته اخير طرفداران دولت و مخالفان هاشمی رفسنجانی تبليغات گسترده‌ای را عليه وی و به نفع آيت‌الله مهدوی کنی به‌راه انداختند.

طرفداران دولت با نزديک شدن انتخابات هیأت رئيسه مجلس خبرگان از «حذف» هاشمی رفسنجانی در اين انتخابات سخن گفتند.

در اين مدت موج حملات لفظی علیه هاشمی رفسنجانی نيز افزایش یافت.

آيت‌الله خامنه‌ای در بخش ديگری از سخنان خود «رفتارهای خلاف اخلاق» را از عوامل تصعيف جمهوری اسلامی ايران دانست و گفت: «فضای اهانت و هتک حرمت، مخالف اسلام، خلاف شرع و خلاف عقل سياسی است و موجب خشم خداوند می‌شود.»

وی افزود «بيان صريح و شجاعانه عقايد» بايد به‌دور از «هتک حرمت و اهانت و فحاشی» باشد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: «برخی جوانان بااخلاص، مؤمن و خوب، متأسفانه تصور می‌کنند اين‌گونه اقدامات وظيفه است اما اين رفتارها، دقيقاً خلاف و عکس وظيفه است.»

آيت‌الله خامنه‌ای به «برخی رفتارهای غيراخلاقی» در «بعضی نماز جمعه‌ها يا محيط های درس» اشاره کرد و تأکيد نمود که اين‌گونه رفتارها موجب «اختلاف و دودستگی» می‌شود.

وی در همين حال افزود: «برخی افراد، خدمات و تلاش‌های نظام، و زحمات شبانه‌روزی و مخلصانه مسئولان از جمله دولت‌مردان را با شنيدن يک خبر دروغ، زير سئوال می‌برند که اين رفتار هم خلاف است و بايد از آن پرهيز شود.»

به نظر می‌رسد اين سخنان رهبر جمهوری اسلامی ايران به موضوع حملات اخير طرفداران دولت عليه خانواده اکبرهاشمی رفسنجانی بازمی‌گردد.

چندی پيش فيلمی در يوتيوب منتشر شد که نشان می‌داد چند نفر در حال حمله لفظی عليه فائزه هاشمی رفسنجانی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هستند. اين فيلم بازتاب وسيعی در محافل سياسی ايران داشت و برخی از سايت‌های مخالف دولت حتا نام فرد اصلی توهين‌کننده را نيز منتشر کرده نوشتند که وی از فرماندهان بسيج است.

 

در پی اين اقدام علی مطهری، نماينده تهران در مجلس طی نامه‌ای به آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران از او خواست تا نسبت به اين «هتاکی و پرده‌دری‌ها» اقدام قانونی کند.

مطهری از رئيس قوه قضائيه خواست تا «افراد هتاک» شناسايی شوند و پس از اثبات جرم در دادگاه صالح، حکم‌شان، که وی آن را «٨٠ ضربه شلاق» دانست، در انظار عمومی اجرا شود.

 

آيت‌الله صادق لاريجانی نيز در واکنشی نسبت به اين موضوع گفت شعار و محاکمه در خيابان را که توسط عده‌ای معدود انجام می‌شود، تحمل نمی‌کند.

 

رئيس قوه قضائيه گفت:‌ «اگر ما به مسئول يا خانواده‌اش انتقادی داريم، هر کاری راه خود را دارد و اين به اين معنا نيست که در خيابان‌ها راه بيفتيم و اجازه داشته باشيم هر حرفی بزنيم.»
 

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی انقلاب تهران، دو روز پيش از شناسايی دو متهم به توهين نسبت به خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داد.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

خامنه ای به رفسنجانی : بارک الله پسرم.. ميدهم هتاک را تنبيه وبه شغلی درزندانها بگمارند!

هاشمی از موقعی که برای نماز جمعه خواندن احتیاج به اجازه آقا پیدا کرد، باید می دانست که از این به بعد دیگر جایی برای او نیست و در نتیجه باید به طورکامل از مردم حمایت میکرد و حمایت مردمی را از ان خود میکرد. حالا از اینجا رانده از آنجا مانده!! یا با ظالم باش یا با مظلوم، اینکه خیلی پیچیده نبود که هاشمی با تمام سیا ستمداریش نفهمید.

کوشا

با سلام و تشکر بابت درج مطلب

این خبر به خوبی مسیر حذف هاشمی رفسنجانی را ترسیم میکند. در سرخط خبر رضایت سید علی حامنه ای را میبینیم که در واقع به رفسنجانی گفته حالا اچم. دیدی تو را بیرون کردم؟ در خبر دیگری در همین زمینه دزدان سایبری به مقر خبرگان حمله کردند و برای هاشمی "انا لالله و انا الیه راجعون" نوشتند که در اصطلاح آخوندها یعنی مرگ هاشمی اتفاق افتاده است. قبل از اینهم که اگر یادمان باشد "فاحشه های نر" ولایت مدار به دختر ایشان فحاشی کردند و حالا رهبر معظم در صدد استمالت برامده و به هاشمی گفته من خودم این فاحشه های نر را گوشمالی خواهم داد. به حرف آقا توجه کنید: رهبر جمهوری اسلامی گفت: «برخی جوانان بااخلاص، مؤمن و خوب، متأسفانه تصور می‌کنند اين‌گونه اقدامات وظيفه است اما اين رفتارها، دقيقاً خلاف و عکس وظيفه است.» جالب است که سید علی این هتاکان (که مثل فاحشه عمل میکنند البته اگر توهین به فاحشه ها نباشد) را "با اخلاض مومن و خوب معرفی میکند. باید به حال مردم ایران و خانواده رفسنجانی گریست که رهبر مملکتشان دارد در روز روشن اوباشان ولایتمدار را تبرعه میکند و آنها را مومن و خوب معرفی میکند. تورا به خدا قباحت و بی شرمی را متوجه میشوید؟

البته یادمان باشد که اقای هاشمی همانطور که رهبر در وصف ایشان گفته اند بسیار عاقل تر از این حرفت هاست که با چندتا حرف سید علی با آبنبات چوبی راضی شود. به نظر بنده هاشمی رفسنجانی داعیه ورود به صحنه سیاست به راه دیگری دارد. وی خوب میداند که شکاف بین مردم و حکومت روز به روز فراختر خواهد شد. به همین دلیل هم از رژیم پوشالی خامنه دارد فاصله میگیرد. این فاصله گرفتن در واقع میتواند قدم اول هاشمی در یک تغییر مسیر 180 درجه ای باشد. به احتمال قوی هاشمی در همین روزها به عنوان رهبر جنبش سبز به میدان خواهد آمد. این آمدن وی به نمایش روز سه شنبه 23 اسفند معترضین بستگی دارد. اگر معترضین با تعداد چشمگیری به ضحنه بیایند در واقع چراغ سبزی به هاشمی خواهد بود تا با همفکران خود عملا در مقابل یزیدعلی قد علم کند و رهبری جنبش را به عهده بگیرد.

تنها قسمت غیر قابل پیش بینی این ماجرا اینست که این هاشمی مرموز و کهنه کار آیا به عنوان معترض واقعی به میدان خواهد آمد یا اینکه این هم یک دعوای زرگری دیگر است تا این "فتنه" مهیب را بخواباند و سپس اجر و مزدش را از رهبر عالیقدر بگیرد.

اما ما مردم ایران همه اینها را شناخته ایم و پیشاپیش به همه آنها اعلام میکنیم که در هر صورت و همه حال در صحنه باقی خواهیم ماند و به هیچ عنوان دیگر کشور را چهاردستی به دست یکنفر یا یک عده نخواهیم داد. ما همیشه در صحنه خواهیم ماند تا هیچکس را یارای این نباشد که از منظور و رای ما سوء استفاده کند.

ما در صحنه میمانیم تا یک قانون اساسی را بنویسیم و به اجرا بگذاریم که در آن همه حق مساوی برای حیات و خوش بودن دارند. قانونی خواهیم نوشت که درآن هیچ مذهب یا دین رسمی برای کشورمان در نظر گرفته نشده اما همه ادیان آزاد خواهند بود بدون دخالت در سیاست به فعالیتهای دینی و مذهبی خود ادامه دهند. قانونی خواهیم نوشت و به اجرا خواهیم گذاشت که در آن هریک از اقوام گوناگون ایران حق تعیین سرنوشت قومی و قبیله ای خود را خواهند داشت بدون اینکه به احدی اجازه دهیم در امور داخلی شان دخالت بی جا کند. در عین حال ما مردم ایران با حضور خود در صحنه تمامیت ارضی و منافع ملی را با جان خود تضمین و حراست میکنیم.

انقلاب شکوهمند ما دارد کم کم از مرحله جنبش به در می اید و به یک حرکت وسیع و فراگیر تبدیل میشود. اگر به مزدوران موتورسوار یزیدعلی در سه شنبه پیش نگاه کنیم میبینیم که ما مردم به مراتب بیشمار تریم. آنها ممکن است 5000 موتورسوار داشته باشند اما ما پیاده های سبز به میلیونها میرسیم.

تصور کنید اگر آقای هاشمی مصلحت را در این ببیند که به مردم نپیوندد. کاملا متصور است که پس از حذف وی و خانواده اش رهبر عالیقدر به سمت حذف فیزیکی ایشان قدم خواهد برداشت. و این آینده ای است که برای تمام روحانیون مخالف رهبری رقم زده شده است. بنابراین میبینیم که این حضرات آیات با نوشتن یک یا دو بیانیه نمیتوانند جلودار سید علی باشند و اقتضای زمانه برای آنها اییست که به میدان آیند و روحیه رهبری و فداییان وی را به کلی تضعیف کنند.

به امید دیدار آیت الله هاشمی، صانعی، دستغیب، بیات همجنین آنای خاتمی و دیگر سران اصلاح صلب در روزهای سه شنبه اعتراضی.

مسئول حقیقی تمامی بدبختیها در سی سال گذشته شخص رفسنجانیه ، او که خود را مغز متفکر میدونه، هیچ جنایت و خیانت و فسادی نیست که بعد از انقلاب در این مملکت پایه گذارش این مفسد فی العرض نباشه

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما