خانه | خبر | اخبارایران

امام جمعه مشهد: بازداشت موسوی و کروبی برای حفظ جان خودشان است

جمعه, 1389-12-13 16:05
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی گفت حصر خانگی موسوی و کروبی برای حفظ جان خودشان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه اين شهر دليل بازداشت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو تن از رهبران مخالفان حکومت را قطع رابطه آنان با آمريکا دانست.

وی گفت: «آنان را حصر خانگی کردند تا بيشتر از اين برای آمريکا مزدوری و نوکری نکنند.»
 

حجت‌الاسلام علم‌الهدی افزود: «اين حصر خانگی زندان نيست بلکه برای قطع رابطه با آمريکا و حفظ جان خودشان است. چون ممکن است مردم به‌پا خاسته آن‌ها را تکه تکه کنند يا منافقانی که سناريو شهيدسازی ايجاد کردند، اين دو نفر را بکشند و به عنوان شهيد بر دست بگيرند.»

شامگاه دوشنبه نهم اسفند در خبری اعلام شد که موسوی و کروبی به همراه همسران‌شان به زندان حشمتيه تهران منتقل شده‌اند.

خانواده و فرزندان اين دو رهبر مخالفان دولت می‌گويند همه شواهد نشان از بازداشت آن‌ها دارد و موسوی و کروبی در خانه‌هايشان نيستند.

با اين حال عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران گفته است شايعات درباره انتقال موسوی و کروبی به زندان «کاملاً خلاف واقع» است.

غلام‌حسين محسنی اژه‌ای، دادستان کل ايران و سخنگوی قوه قضائيه نيز خبر انتقال موسوی و کروبی و همسران‌شان را به زندان نظامی حشمتيه تکذيب کرد و علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس ايران نيز گفت آن‌ها بازداشت نيستند و دارای اسکورت هستند.
 

همچنين رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران بازداشت موسوی و کروبی را مسأله داخلی ايران دانست و گفت کشورهای خارجی حق دخالت در آن را ندارند.

امام جمعه مشهد در مورد راه‌پيمايی مخالفان حکومت که در روز ۲۵ بهمن‌ماه به دعوت موسوی و کروبی انجام شد گفت: «هفت ساعت بعد از کناره‌گيری حسنی مبارک، اوباما به ستاد مطبوعاتی کاخ سفيد دستور داد که موسوی و کروبی دستور فتنه ۲۵ بهمن را بدهند. اگر امام کسی که خود را نخست وزيرش می‌داند، بازخواست کند چه جوابی دارد که بدهد؟»

وی افزود: «جاسوسی شفاف‌تر و واضح‌تر از اين نمی‌تواند باشد، اين‌ها بايد محاکمه شده و به جزای اعمال‌شان برسند.»

از سوی ديگر علی‌اکبر ولايتی، وزير امور خارجه ايران از سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶ خورشيدی و مشاور امور بين‌الملل آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران در گفت‌وگويی با خبرگزاری فارس گفت: «خواص در شرايطی که فتنه‌گران و مخصوصاً آن دو نفر ماهيت اصلی خود را کاملأ نمايان کرده‌اند، بايد در مقابل آن‌ها موضع‌گيری کنند.»

 

مشاور رهبر جمهوری اسلامی گفت: «هر کسی که در اين کشور به‌عنوان ايرانی و اتباع ايران زندگی می‌کند، وظيفه دينی و ملی دارد که در برابر هر خطری که تماميت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی را تهديد می‌کند، بايستد.»

مقامات ايران اعتراضات پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران را «فتنه» و معترضان به نتايج آن را «فتنه‌گر» می‌خوانند.
 

 

Share this
Share/Save/Bookmark

چرا؟ چون اونقدر به بسیجی های مفت خور دادین بخورن که هار شدن و خودتونم دیگه نمی تونین جلوشونو بگیرین؟؟
آقای آخوند می دونی کلمه وقاحت یعنی چی؟ انسان چطور؟ تعفن چطور؟ می تونی با اینها برای خودت یک جمله بسازی؟

از سویی با رواج دادن شعار مرگ بر کروبی و موسی توسط نمایندگان و پخش آن دز سیما و صدای جمهوری اسلامی عده ای را به اجرای خواسته شان در کشتن اینها ترغیب کرده است حالا برای اینکه اینها کشته نشوند و شر آن گریبانگیرشان نشود دارند او را حفاظت می کنند. اصل کار بر خلاف قانون شعار مرگ دادن و بر خلاف قانون تهمت زدن است . سنت سیئه ی که دارد باب می شود و گردن همه را می گیرد -
به نظرم نماینده هایی که در مجلس آن حرف ها را زدند به همان دلیلی که مدیر مسئول روزنامه ایران به دلیل ایراد اتهام به مهدی هاشمی از سوی قوه قضائیه محکوم به زندان شد و دادستان تهران از آن حکم دفاع کرد می بایست تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما