خانه | خبر | اخبارافغانستان

کشته‌شدن بیش از هزار عضو ارتش افغانستان طی سال ۲۰۱۲

یکشنبه, 1391-10-10 17:53
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

در سال ۲۰۱۲، چهارصد نظامی خارجی و بیش از هزار سرباز ارتش افغانستان در جنگ با طالبان در مناطق مختلف این کشور کشته شده‌اند.

 

اطلاعات منتشر شده منابع بین‌المللی و وزارت دفاع افغانستان نشان می‌دهد که تلفات نظامیان خارجی در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال گذشته کاهش یافته اما تلفات ارتش افغانستان به طور قابل ملاحظه‌ای با افزایش همراه بوده است.

 

بر پایه آمار منتشر شده در سایت iCasualties که تلفات نیروهای خارجی در افغانستان را منتشر می‌کند این سربازان در نبرد با شورشیان و رویدادهای مرتبط با نبرد در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 بر اساس اطلاعات این سایت، تلفات نظامیان خارجی در سال ۲۰۱۲ در مقایسه با سال گذشته ۱۶۶مورد کمتر بوده است. 

از آغاز جنگ افغانستان در سال ۲۰۰۱که هدف آن شبکه القاعده و طالبان اعلام شده بود تا ۳۰ دسامبر سال جاری، ۳۲۴۷ نظامی خارجی در افغانستان کشته شدند که بیشتر آنان امریکایی بوده‌اند

 

امریکا که با بیشترین نیرو فرماندهی نیروهای چند ملیتی را برعهده دارد با ۳۰۹کشته، بیشترین قربانی را در سال ۲۰۱۲داده است. بمب‌های کنار جاده‌ای عامل اصلی مرگ نیروهای خارجی در این سال اعلام شده است.

 

از آغاز این جنگ در سال ۲۰۰۱که هدف آن شبکه القاعده و طالبان اعلام شده بود تا ۳۰ دسامبر سال جاری، ۳۲۴۷ نظامی خارجی در افغانستان کشته شدند که بیشتر آنان امریکایی بوده‌اند.

 

 در این مدت امریکا با ۲۱۷۳کشته، بریتانیا با ۴۳۸ کشته و کانادا با ۱۵۸کشته بیشترین تلفات را دراین جنگ داشته‌اند.

 

محمد ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز روز یک شنبه طی یک نشست خبری در کابل گفت که در سال ۲۰۱۲، ۱۰۵۶ سرباز ارتش در ولایات مختلف به ویژه جنوب این کشور کشته شده‌اند.

به گفته وی، این بیشترین شمار تلفات ارتش طی سال‌های اخیر می‌باشد که همزمان با بیشتر شدن شمار سربازان ارتش، گسترش ساحه تحت مسئولیت و اجرای عملیات مستقل، افزایش یافته است.

 

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که طبق برنامه از پیش تعیین شده شمار سربازان ارتش به ۱۹۵ هزار تن رسیده و در حال حاضر مسئولیت تامین امنیت ۷۵ درصد افغانستان و ۸۰ درصد ر هبری عملیات نظامی بر عهده ارتش این کشور است.

 

مطابق توافق دولت افغانستان و ناتو، قرار است تا پایان سال ۲۰۱۴ مسئولیت تامین امنیت افغانستان از نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی این کشور سپرده شود و تا آن زمان نیروهای خارخی به طور تدریجی از افغانستان خارج خواهند شد.

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما