خانه | خبر | اخبارافغانستان

سفر فرمانده آمريکايی آيساف به پاکستان

سه شنبه, 1391-04-06 21:07
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

ژنرال جان آلن، فرمانده آمريکايی نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان (آيساف)، برای کاهش تنش ناتو با پاکستان به اين کشور سفر می‌کند.

ارتش پاکستان امروز سه‌شنبه ششم تيرماه، در اطلاعيه‌ای اعلام کرد که ژنرال جان آلن، روز چهارشنبه در سفر به پاکستان با ژنرال اشفق کيانی، فرمانده ارتش اين کشور ملاقات خواهد کرد.

گفته شده است که دو طرف در مورد امنيت مرز مشترک پاکستان با افغانستان، و بعضی از موضوعات ديگر گفت‌وگو خواهند کرد.

در يک سال اخير پس از کشته شدن اسامه بن لادن،‌ رهبر القاعده از سوی نيروهای آمريکايی در پاکستان و کشته شدن ۲۴ سرباز پاکستانی در حمله نيروهای آمريکايی، تنش ميان پاکستان و نيروهای بين‌المللی تحت رهبری آمريکا ‌در افغانستان بالا گرفته است.

فرمانده ارشد نظاميان بين‌المللی تحت رهبری آمريکا در افغانستان در حالی به پاکستان سفر می‌کند که طی يک سال اخير گفت‌وگوهای آمريکا و ناتو با پاکستان در سطوح مختلف صورت گرفته اما نتيجه‌ای در پی نداشته است

با افزايش تنش‌ها آمريکا بخشی از کمک‌های مالی اين کشور به پاکستان را به حالت تعليق درآورده و پاکستان نيز به حضور نظاميان آمريکايی در يکی از پايگاه‌های اين کشور پايان داده و راه تدارکاتی ناتو به افغانستان از طريق خاک پاکستان را مسدود ساخته است.

از سوی ديگر پاکستان همواره متهم شده است که از طالبان به‌عنوان وسيله برای رسيدن به منافع استراتژيک خود در افغانستان استفاده می‌کند و از آنان پشتيبانی به عمل می‌آورد؛ اتهامی که پاکستان آن را رد کرده است.

در يک نمونه آشکار از تنش فزاينده در روابط آمريکا با پاکستان، سه هفته پيش، لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا گفت که کاسه صبر آمريکا در مقابل پاکستان به دليل آن‌چه که وی حمايت پاکستان از ادامه جنگ طالبان در افغانستان خواند، به‌سر آمده است.

وزير دفاع آمريکا که پس از ديدار و گفت‌وگو با مقامات دولت افغانستان در کابل سخن می‌گفت تأکيد کرد تا زمانی که پناهگاه‌های تروريست‌ها در پاکستان نابود نشوند،‌ صلح در افغانستان ناممکن است.

به گفته پانه‌تا، در حال حاضر افزاد مسلح شبکه حقانی، از شاخه‌های تندرو وابسته به طالبان،‌ در پاکستان پناهگاه امن در اختيار دارند و افراد اين شبکه برای حمله به نيروهای امنيتی افغانستان و نظاميان خارجی از پاکستان وارد خاک افغانستان شده و سپس دوباره به پاکستان بر می‌گردند.

فرمانده ارشد نظاميان بين‌المللی تحت رهبری آمريکا در افغانستان در حالی به پاکستان سفر می‌کند که طی يک سال اخير و هم‌زمان با ادامه اين تنش‌ها، گفت‌وگوهای آمريکا و ناتو با پاکستان در سطوح مختلف صورت گرفته اما نتيجه‌ای در پی نداشته است.
 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما