خانه | خبر | اخبارافغانستان

نشست ويژه قوای سه‌گانه افغانستان

پنجشنبه, 1391-04-01 19:37
نسخه قابل چاپنسخه قابل چاپ

رئيس جمهور افغانستان در نخستين نشست ويژه قوای سه‌گانه اين کشور اعلام کرد پس از اين در اداره امور اين کشور مصلحت‌گرايی را کنار می‌گذارد و در تطبيق قانون با جديت عمل خواهد کرد.

اين نشست امروز پنج‌شنبه يکم تيرماه، با حضور نمايندگان مجلس سنا و مجلس نمايندگان، اعضای شورای وزيران و قوه قضائيه در مجلس نمايندگان برگزار گرديد.

حامد کرزی در اين نشست ابتدا از دستاوردهای دولت در ۱۰ سال گذشته به‌ويژه تهيه قانون اساسی، آزادی بيان و رسانه‌ها، بهداشت، آموزش و پرورش و توسعه و تقويت روابط افغانستان با کشورهای مختلف سخن گفت.

وی گفت: "افغانستان پس از سال‌های جنگ و خشونت، خانه‌ای برای همه شهروندان اين کشور شد و اکنون هر کسی از هر فکر و انديشه‌ای که هست با فراموش کردن گذشته، برای ترقی کشور خود کار می‌کنند."

کرزی افزود دولت افغانستان در حال حاضر هم با شرق و هم با غرب رابطه خوبی دارد و افغانستان از يک سو متحد سازمان ناتو است و از طرف ديگر عضو ناظر سازمان شانگهای.

حامد کرزی بار ديگر کشورهای خارجی به‌ويژه آمريکا را در گسترش فساد اداری در افغانستان مورد انتقاد قرار داد و گفت عقد قراردادهای ساختمانی و بازسازی از سوی خارجی‌ها با مقام‌های ارشد دولتی و نزديکان آن‌ها باعث فساد می‌شود

رئيس جمهور افغانستان از فساد اداری، غصب اراضی و ناامنی به‌عنوان مشکلات و چالش‌هايی نام برد که دولت افغانستان در ۱۰ سال گذشته در آن‌ها ناکام بوده است.

حامد کرزی از شورای ملی اين کشور خواست تا او را برای رفع اين مشکلات و چالش‌ها ياری رسانند.

او اما از گرايش‌های ولايتی، قومی و گروهی که به گفته او افغانستان را پيش از اين بر باد کردند، انتقاد کرد و گفت اين مسائل اکنون نيز وجود دارد و تصميم دولت اين است که خود را از آن نجات دهد.

رئيس جمهور افغانستان خاطرنشان ساخت که تاکنون همواره در امور مختلف مصلحت‌گرايی می‌کرد اما پس از اين مصلحت‌گرايی نخواهد کرد.

وی بار ديگر کشورهای خارجی به‌ويژه آمريکا را در گسترش فساد اداری در افغانستان مورد انتقاد قرار داد و گفت عقد قراردادهای ساختمانی و بازسازی از سوی خارجی‌ها با مقام‌های ارشد دولتی و نزديکان آن‌ها باعث فساد می‌شود و بايد منابع کمک‌کننده از اين کار خودداری کنند.

کرزی در ادامه از "قاطعيت" در مبارزه با فساد صحبت کرد و با اشار به ورشکستگی کابل بانک، بزرگ‌ترين بانک خصوصی افغانستان، گفت شماری از افرادی را که در اين ماجرا دخيل بوده‌اند به دادگاه معرفی کرده است.

او همچنين از کشورهای خارجی از جمله آمريکا خواست که آن عده از متهمان فساد اداری را که به اين کشورها فرار کرده‌اند، به افغانستان برگرداند.

رئيس جمهور افغانستان از مداخله کشورهای همسايه اين کشور در امور داخلی افغانستان ابراز نگرانی کرد و بدون اشاره به کشور خاصی گفت برای جلوگيری از اين مداخلات بايد نيروهای امنيتی افغانستان تقويت شود و با فساد اداری به‌طور جدی مبارزه شود.

 

Share this
Share/Save/Bookmark

ارسال کردن دیدگاه جدید

محتویات این فیلد به صورت شخصی نگهداری می شود و در محلی از سایت نمایش داده نمی شود.

نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.

لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.

کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و
منتشر نخواهد شد.

 

لینک به ادیتور زمانه:         

برای عبور از سد فیلترینگ

پرونده ۱۳۹۱ / چشم‌انداز ۱۳۹۲

مشخصات تازه دریافت برنامه های رادیو زمانه  از ماهواره:

ماهواره  :Eutelsat

هفت درجه شرقی

پولاریزاسیون افقی 

سیمبول ریت ۲۲

فرکانس ۱۰۷۲۱مگاهرتز

همیاران ما